Değerli üyelerimize ve kamuoyuna önemle duyurulur.

Anayasa Mahkemesinin Aile Hekimliği Yönetmeliği ile ilgili kararı nedeniyle ayrıntılı açıklama gereği duyulmuştur.

Birlik ve Dayanışma Sendikası olarak yeni Aile Hekimliği Ödeme ve Sözleşme Yönetmeliği yayınlandığı ve yürürlüğe girdiği tarihten itibaren hızlı ve itinalı bir çalışma ile dava dilekçesi hazırlanmış ve yönetmeliğin mali haklar kısmına ayrı disiplin ve özlük hakları kısmına ayrı iptal ve yürütmenin durdurulması istemiyle iki dava, ilk olarak tarafımızdan açılmıştır.

Disiplin maddeleri için hazırlanan dava dilekçesinde iki talep olmuştur. İlki yönetmeliğin dayandığı 5258 sayılı Aile Hekimliği Kanunu’n ilgi maddesinin Anayasal norm denetimi yapılarak iptal edilmesi için Anayasa Mahkemesine gönderilmesi talebidir ki bu KANUN MADDESİNDE İBARELERİN IPTALİ TALEBİ (AHEF HARİÇ) başka kurumlar tarafından açılan davalarda yer almamaktadır. Davamızın ikinci talebi pek tabi yönetmeliğin iptali istemidir. KANUN MADDESİ İPTALİ YÖNÜNDEKİ NET IFADELERİMİZLE Danıştay OYBİRLİĞİ İLE HUKUKİ ARGUMANLARIMIZI HAKLI GÖREREK TALEBİMİZ DOĞRULTUSUNDA Anayasa Mahkemesine göndermiştir.

ZİRA DANISTAY’IN RESEN GÖNDERME GİBİ BİR DURUMU YOK, TALEP DOĞRULTUSUNDA İŞLEM TESİS EDİLMİSTİR.

Bu çok önemli ayrıntıyı içeren davamız açıldıktan sonra başka sendika ve kurumların açtığı yönetmelik davaları bu durum nedeniyle AYM sonucunu görmek üzere beklemede bırakılmıştır.

Açıkça anlaşılacağı üzere 5 Ağustos 2022 Cuma günü açıklanan AYM kararı sendikamızın davasında yer alan talebe karşılıktır. Bu kararın muhatabı Birlik ve Dayanışma Sendikasıdır.

AYM kararı sonrasında buna uygun olarak mahkemeler bizim davamızı ve diğer davaları karara uygun olarak sonlandıracaktır.

Bilgilerinize önemle duyururuz.

Dava içeriğinin güçlü ve red edilemez şekilde hazırlanmasını sağlayan sendikamız Hukuk komisyonu başkanı Dr. Mustafa Işıklı ve avukatımız Av. Turgut Işıklı’ ya teşekkür ederiz.

Birlik ve Dayanışma’ nın kazanımları tüm Aile Hekimleri ve Aile Sağlığı Çalışanları içindir.

Doğrusunu, doğru ve gerçek olanı anlatmak ve savunmak ise emeğe saygı ve mücadele ahlakı gereğidir.

Hak mücadelesinde hakkı gözetmek, dürüst ve etik ilkelerden ayrılmamak bizim için vazgeçilmezdir.

Birlik ve Dayanışma Sendikası Merkez Yönetim Kurulu